Smile ~ spread the joy!

Idag var ja åter ute på min härliga löprunda, jag trotsade vädret o gav mig ut i kylan! Snön föll i väldig fart o vinden slog mig hårt i ansiktet, stora höga snödrivor hade tagit sin plats på samtliga vägar o dessa tvingade mig att m höga knän rusa på lite extra för att ens ta mig fram.

På grund av detta väder var gatorna näst intill tomma så när inpå några bilar som dök upp då o då. Undantaget var dock en underbar inspirerande kvinna o hennes hund! Ja mötte henne för första gången i början av min runda. Våra blickar möttes o två enorma leenden utböts. Det var som om vi båda för en sekund kände o tänkte samma sak "jag är inte den enda som är galen nog att vara ute i det här vädret"o detta mötte gav mig en varm härlig känsla. Denna främlings leende gav mig ett push "ja ska minsann klara det här, kan hon kan jag!"

Mot slutet av rundan möttes vi igen o ja insåg medens att min runda oxå är hennes runda fast vi bägge valt ett varsitt håll att utmana den. Denna gång böts leendena ut mot skratt men samma energikick kom till mig som belöning.

Detta fick mig att fundera...En människa, en total främling gjorde min dag så mycket bättre utan att säga ett ord. Genom att utföra en sådann vardaglig "måste" handling som att gå ut med hunden o sedan bara le då hon passerade en medmänniska gav hon mig en obeskrivlig glädje o känsla av gemenskap.

Kanske ngt att tänka på nästa gång ja passerar ngn, en främmande människa, under utförandet av en helt obetydlig rutin.. kanske mitt leende kan bli betydligt för denna ngn?



Smile - Michael Jackson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0