Är min framtid dömd?

Avslutade precis ett arbete inom svenska/matte/fysik. Vår uppgift är att skriva två artiklar som innehåller samtliga ämnen. Jag gav mig in i kampen för ett debattartikel samt en essä om Einstein och Newton. För att kunna genomföra detta krävs en påläsning om dessa stora personer och jag upptäckte något minst sagt oroande för min egen del.

Newton hade som barn stora familjeproblem och gjorde därför inte särskilt bra ifrån sig i skolan för en sena år. Inte heller Einstein var någon Einstein i skolarbetet. Jag minns också en man vi läste om i engelskan under mitt 9.onde år i grundskolan, fastän jag inte minns hans namn vet jag att han delade dessa tvås öden.

Samtliga hade det alltså svårt för sig i skolan men lyckades bra i livet och hade alla framgångsrika karriärer. Är detta ett mönster som håller i sig? Om så är fallet ser min framtid mörk ut då jag alltid varit en satsare inom skolan och lyckats bra med min utbildning så långt.

Är det som så många tror att världen består av två olika typer av människor? De som är bra i skolan och de som är bra på livet?

God I hope not!


Say it's not true - Queen + Paul Rodgers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0