Tomorrow might not come...


När någon lämnar oss fylls världen av en tyngd som drar ner oss, även när den någon inte är den som står en närmast fylls vi av sorg o förtvivlan, vi vaknar upp och inser hur kort livet är.

Det är svårt att veta hur man ska reagera, jag blir tom. När jag ser den någons nära och kära röda i ansiktet efter alla tusen tårar vill jag göra vad som helst för att få dessa att åter le igen.

Jag får dåligt samvete för att jag inte gråter men känner samtidigt inte att jag har rätten att göra just det: gråta.  För dem betydde han oändligt mycket. Jag skulle gråta i deras ställe om jag kunde, men mina tårar förändrar ingenting. Det är ett uppvaknande när någon så ung och stark lämnar oss.


Livet är kort och orättvist, gör det bästa av det - imorgon kanske inte finns...



Ronan Keating - If tomorrow never comes



Rascal Flatts - My wish


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0