Dr Fårskalle

JAG HATAR SVENSK SJUKVÅRD!

detta visste vi innan mitt besök igår: om båtbenet är brutet tar det väldigt lång tid att läka. För att de ska läka krävs dessutom att båtbenet hålls stabilt och inte utför något arbete, det vill säga gipsat.

Min läkare: Vi tror att du har en fraktur i båtbenet. Men för att veta detta säkert krävs att vi röntgar dig ytterligare en gång i en annan, speciell röntgen. Den utlöser mer strålning än vad en vanlig röntgen gör. Eftersom du är så ung vill jag inte utsätta dig för den strålningen. Och jag vet hur mycket ett gips kan vara i vägen för en tonåring. Så du kan ju åka hem och om det gör ondare om en vecka kan du ju ringa så tar vi röntgen då. Du kan linda handen så länge så dne får lite stöd. Men du, lite smärta får du ju leva med.

Malin, Sidnie o alla andra läkare på G! Plugga snabbt! Svensk sjukvård behöver er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0