så kan de gå i backen!

sidnie, carro + kompissolna - skyttedalens ip

I tisdags bestämde jag o några klasskompisar oss för att det är kul att åka pulka o begav oss till Skyttedalens IP i Solna för att kasta oss ned för backen. Tyvärr slutade denna fina dag med att Sidnie och Petra gjorde illa ryggen o ja handen... Sidnie åkte tefat o slog ryggen i handtaget..DET ÄR FARLIGT, JA VET!


blåttpulkabacken

Jag o Petra åkte tefat tillsammans..vi hade åkte flera gg då hon satt fram o ja bak o allt hade gått bra. Nu bestämde vi oss för att byta plats..farten blev högre (ja kankse inte bromsade lika mkt) o vi flög o studsade över guppen... hon slog ryggen i handtaget o ja smällde handen o röven i isen...


tummen uppler!

trots detta gav ja mig igår in till stan för att träffa Sara. Detta skedde med bandagerad hand...skakningarna på tåget är olidliga!!! höll mitt löfte till petra o tog några superfina bilder på Sara o några söta tummen upp bilder på mig (A)

tummen nertummen upp

på kvällen bar det dock av till akuten...RESULTAT: gipsad hand/ underarm. läkarna tror att ja pajjat båtbenet...detta syns inte med säkerhet direkt, vilket betyder att ja nu ska ha gips i 2 veckor sedan komma tillbaka o röntga mig igen...därefter blir det antingen av m de (hoppas!!) eller gips i 10  veckor :(


försöker dock se det positiva i detta:


- tummen är varm, vilket betyder att de är som att ha ett litet element i handen, det kan man värma näsan på om denna blir alldeles för kall!
- om ngn är dum har ja det perfekta vapnet... hehe
- svullnaden gör att min hud är tightare (A)
- nu har ja alltid något att rita på!
- ja kommer bli grym på att göra saker m vänster hand!


puss puss - hoppas ni har bättre tur än mig i backen (de va så värt de tills gipsat åkte på!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0